Zdalne wsparcie techniczne
Informacje ogólne
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów zakres wsparcia technicznego został rozszerzony o możliwość zdalnego połączenia się naszego doradcy technicznego z komputerem klienta. Połączenie zdalne umożliwia szybkie zlokalizowanie źródła problemu oraz skuteczne wdrożenie działań korygujących.
W celu uzyskania pomocy zdalnej należy skorzystać z aplikacji TeamViewer, za pośrednictwem której realizowane jest połączenie pomiędzy komputerami (komputery muszą posiadać dostęp do sieci Internet).
Charakterystyka programu TeamViewer:
- łatwy w obsłudze
- nie wymaga instalacji
- nie wymaga konfiguracji sieci komputerowej
- umożliwia komunikację głosową oraz czat podczas sesji zdalnej
- zapewnia najwyższy standard bezpieczeństwa w oparciu o RSA (1024bit) i AES (256bit)
- umożliwia łatwy transfer plików
- kompatybilny z Windows, MAC i Linux
Instrukcja udostępnienia komputera pracownikowi wsparcia technicznego ROGER za pomocą programu TeamViewer:
1. Pobierz program TeamViewer i zapisz w wybranej lokalizacji na swoim komputerze np. na Pulpicie.
2. Uruchom program TeamViewer klikając ikonę znajdującą się w wybranej przez Ciebie lokalizacji z pkt.1.
3. Na ekranie pojawi się okno programu pomocy zdalnej:
Uwaga:Może zaistnieć potrzeba dodania aplikacji TeamViewer do wyjątków reguł Firewall. Zapora Systemowa Windows (lub inna) wyświetli stosowny komunikat z pytaniem „Czy dodać oprogramowanie „Internet Access event Team Viewer Remote Control Application” do wyjątków.
4. Prześlij na adres:
5. Nie zamykaj programu TeamViewer, poczekaj na połączenie pracownika działu wsparcia technicznego z twoim komputerem.
6. Po utworzeniu połączenia nad zasobnikiem pojawi się panel kontrolny.
7. Po zakończeniu pracy należy zakończyć sesję pomocy zdalnej klikając na czerwony krzyżyk w panelu kontrolnym.