Sektor publiczny
Kontrola dostępu w obiektach sektora publicznego
Wprowadzenie
Placówki sektora publicznego obejmują różne typy budynków: biura administracji publicznej, urzędy, sądy, ambasady, posterunki policji, jednostki wojskowe i penitencjarne i inne podatne na zagrożenia obiekty. Niewłaściwe lub niewystarczające zabezpieczenie obiektu sektora publicznego może wiązać się z poważnymi konsekwencjami społecznymi oraz ekonomicznymi. Zatem dobór właściwego rozwiązania z dziedziny elektronicznych systemów zabezpieczeń, w tym kontroli dostępu, ma ogromne znaczenie.
Kontrola dostępu dla jednostek sektora publicznego powinna zapewniać wysoki poziom bezpieczeństwa. Wybrane pomieszczenia i obszary wymagają metod kontroli dostępu odpornych na potencjalny sabotaż, w tym cyberataki, umożliwiających monitorowanie obiektów w czasie rzeczywistym oraz szybkie reagowanie na wybrane zdarzenia. Rozwiązanie powinno umożliwiać rygorystyczne egzekwowanie wdrożonych procedur oraz przestrzeganie polityki bezpieczeństwa danej placówki. Ponadto wybrany system powinien być zgodny z najnowszymi standardami, jak i normami bezpieczeństwa. Jednocześnie wdrożone rozwiązania kontroli dostępu nie powinny utrudniać codziennego korzystania z obiektu przez pracowników i odwiedzających go obywateli czy też naruszać zasad ich prywatności.
Obiekty sektora publicznego wymagają niezawodnych, bezpiecznych oraz wygodnych w użytkowaniu rozwiązań kontroli dostępu.
Nasze systemy kontroli dostępu sprawdzają się w obiektach publicznych od wielu lat. Są bezpiecznym rozwiązaniem chętnie wybieranym w tym sektorze rynku ze względu na polski rodowód oferowanego produktu (zarówno sprzętu, jak i oprogramowania), lokalne wsparcie techniczne oraz dostosowanie do wymogów sektora.
Jak produkty Roger pomagają zabezpieczać placówki sektora publicznego
Zarządzanie obiektem
- Uniemożliwia dostęp do pomieszczeń osobom nieupoważnionym
- Zapewnia swobodny przepływ pracowników w wyznaczonych obszarach
- Udostępnia różne metody identyfikacji (telefon, karta, pin, odcisk palca)
- Rejestruje zdarzenia wejść i wyjść z pomieszczeń (kto, kiedy, gdzie)
- Zabezpiecza całe piętra przed wejściem osób nieupoważnionych
- Umożliwia obsługę zarówno stałych użytkowników (pracownicy) jak i osób spoza (goście)
- Umożliwia użytkownikowi samodzielny wybór piętra, spośród tych, do których jest on uprawniony
- Przydziela użytkownikowi windę, która zawiezie go na konkretne piętro, do którego posiada on uprawnienie
- Umożliwia dostęp do parkingu przez odczyt identyfikatora (karta, telefon, pilot UHF)
- Umożliwia dostęp do parkingu przez odczyt numerów rejestracyjnych samochodów
- Umożliwia kontrolę liczby samochodów znajdujących się na parkingu i wyświetlanie ilości wolnych miejsc, a także sygnalizację braku wolnych miejsc
- Umożliwia ustawienie indywidualnych ilości wjazdów na parking przysługujących wybranym użytkownikom jak i limitów grupowych, które są przydzielone poszczególnym najemcom budynku współużytkującym ten sam parking
- Umożliwia kompleksowe zarządzanie obiektem
- Umożliwia optymalizację procesów w zakładzie (integracja z ERP)
- Podnosi poziom bezpieczeństwa obiektu (monitorowanie pracy obiektu w czasie rzeczywistym i niezwłoczna reakcja na zdarzenia)
- Umożliwia implementację jednolitych zasad ochrony obiektu
Zarządzanie użytkownikami
- Umożliwia precyzyjne i zautomatyzowane rozliczanie czasu pracy
- Dyscyplinuje pracowników i zabezpiecza pracodawcę przed omijaniem zasad regulaminu pracy
- Stanowi narzędzie pracy działów HR podnosząc efektywność ich działań
- Umożliwia analizę obecności w czasie rzeczywistym
- Umożliwia planowanie i rozliczanie pracy w trybie zmianowym
- Umożliwia łatwą rejestrację danych gościa w systemie i nadanie praw dostępu
- Umożliwia wydruk spersonalizowanej karty dostępu
- Umożliwia import danych gościa przy ponownej wizycie
- Umożliwia szczegółowe raportowanie wizyt, a także śledzenie ich przebiegu
- Umożliwia automatyczne kończenie wizyty przez odczyt na wybranym punkcie (wyjście z budynku) lub po przekroczeniu czasu ważności identyfikatora
Zarządzenie wyposażeniem i zasobami
- Porządkuje i automatyzuje wydawanie kluczy i wyposażenia pracownikom
- Umożliwia monitorowanie obieg kluczy i wyposażenia w czasie rzeczywistym
- Rejestruje historię pobrań kluczy i wyposażenia (kto, co, kiedy)
- Umożliwia rezerwację kluczy wg harmonogramu (np. rezerwacja kluczyków do samochodu służbowego)
- Umożliwia wygodny dostęp do szafek i schowków
- Umożliwia monitorowanie i rejestrowanie zdarzeń związanych z szafkami
- Umożliwia centralne zarządzanie dostępem do szafek
Wybrane realizacje
Potrzebujesz rozwiązań kontroli dostępu dla obiektu sektora publicznego? Nasze systemy kontroli dostępu sprawdziły się na wielu obiektach na terenie całego kraju oraz za granicą. Sprawdź wybrane realizacje, gdzie nasze rozwiązania zostały zastosowane: