Komunikat: "Port komunikacyjny nie został otwarty" w Patrol Master
Opis:
Po podłączeniu czytnika Patrol II LCD do komputera za pomocą kabla USB wyskakuje mi okno z następującym komunikatem: "Port komunikacyjny nie został otwarty". Nie mogę uzyskać połączenia z czytnikiem. Jak rozwiązać ten problem? (dotyczy Patrol Master ver. 2.9)
Rozwiązanie:
Okno z komunikatem "Port komunikacyjny nie został otwarty" pojawia się najczęściej przy podłączaniu kolejnego czytnika Patrol II LCD do komputera. Każdy kolejny czytnik komunikuje się z komputerem za pomocą innego portu COM niż poprzedni czytnik (nawet podłączając go za pomocą tego samego kabla i tego samego portu USB) dlatego też za każdym razem należy wskazać właściwy port COM w oprogramowaniu Patrol Master. W przeciwnym wypadku oprogramowanie będzie starało się uzyskać połączenie na starych ustawieniach i wyświetli błąd otwarcia portu komunikacyjnego.
Aby ustawić poprawny port komunikacyjny należy:
- Po pojawieniu się komunikatu "Port komunikacyjny nie został otwarty" nacisnąć OK,
- W okienku "Port komunikacyjny COM" wybrać poprawny port - będzie on oznaczony nazwą czytnika Patrol II LCD, np.: COM8(Patrol II LCD v. 1.0),
- Wcisnąć klawisz "Ustaw..." ,
- Czytnik sygnalizuje poprawne ustawienie połączenia pojedynczym krótkim sygnałem "Beep",
- Aby nawiązać połączenie należy kliknąć w programie Patrol Master drugą ikonkę w lewym górnym rogu nazwaną "Inicjacja komunikacji". Ikonka powinna zostać wyszarzona co oznacza, że połączenie jest nawiązane.
Po wykonaniu powyższych czynności można przesłać ustawienia do czytnika oraz odczytywać z niego zapisane zdarzenia.
Uwaga: Przed odłączeniem czytnika z portu USB sugerujemy wyłączyć aplikację Patrol Master.