Brak możliwości wysłania konfiguracji do kontrolera
Opis:
Co zrobić jeśli nie mogę wysłać konfiguracji do kontrolera?
Rozwiązanie:
Sprawdź stan Serwisu komunikacyjnego w pasku na samym dole okna VISO oraz szczegóły błędu klikając strzałkę w oknie wysyłania konfiguracji.
1. Serwis komunikacyjny nieaktywny
W dolnym pasku aplikacji VISO znajduje się ikona jak poniżej.
Usługa Serwisu komunikacji jest wyłączona lub niedostępna w sieci. Należy uruchomić usługę na serwerze oraz sprawdzić czy port komunikacyjny jest otwarty (domyślnie TCP/IP 8890).
Jeśli zmieniło się IP serwera, na którym pracuje Serwis komunikacji należy kliknąć na ww. ikonę i wybrać poprawny Serwis komunikacyjny.
2. Serwis komunikacyjny pracuje na innej bazie danych niż VISO
Na komputerze gdzie jest uruchomiony Serwis komunikacyjny należy edytować Bazę danych z poziomu Menedżera serwisów Roger i wskazać tą, z którą pracuje aplikacja VISO.
3. Serwis komunikacyjny jest w innej wersji niż aplikacja VISO
Należy dostosować wersję VISO i wersję RogerSVC tak, aby były takie same.
Najnowsze wersje aplikacje dostępne są tutaj.
Archiwalne wersje aplikacji dostępne są tutaj.
4. Parse error fp:0
Kontroler MC16 lub jedno z urządzeń magistralowych ma zmienioną konfigurację niskopoziomową. Należy z poziomu VISO > Drzewo konfiguracji > Podsystem > Kontroler wykonać komendę (prawy przycisk myszy) "Wyszukaj i rozpoznaj urządzenia". Po tej operacji można wysłać konfigurację.
5. Function not fulfilled
Kontroler jest w trybie serwisowym (świeci się na nim LED2).
- Rozwiązania:
- Rozłącz kontroler z poziomu RogerVDM (lub wyjdź z aplikacji)
- Połącz się i rozłącz z poziomu RogerVDM
- Zrestartuj zasilanie kontrolera