Błąd warstwy komunikacji
Kontroler jest widoczny na liście (wyszukiwany) z poziomu RogerVDM, ale nie można nawiązać połączenia.
Kontroler jest widoczny na liście (wyszukiwany) z poziomu RogerVDM, ale nie można nawiązać połączenia.
Rozwiązanie:
Sprawdź czy kontroler odpowiada na PING z poziomu linii komend Windows.
Jeśli nie – sprawdź ustawienia karty sieciowej komputera (maska i IP) bo adres podsieci komputera musi się zgadzać z adresem podsieci kontrolera.
Jeśli tak – najprawdopodobniej w sieci jest konflikt adresów IP. MC16 oraz inne urządzenie w sieci ma to samo IP. Można to zweryfikować poprzez wyłączenie zasilania lub odłączenie wtyczki sieciowej z kontrolera MC16. Jeśli dalej jest odpowiedź na komendę PING mamy pewność konfliktu adresów. Należy podpiąć dany kontroler MC16 bezpośrednio do komputera i zmienić mu adres IP na inny wolny.
Uwaga: W przypadku kontrolerów z firmware 1.3 lub niższym należy najpierw ręcznie przełączyć kontroler w tryb serwisowy poprzez zwarcie zacisków CLK i DTA oraz zrestartowanie zasilania na kontrolerze. Po 10 sekundach (gdy wszystkie LEDy pulsują) należy rozewrzeć CLK i DTA. Kontroler zapali LED 2 co oznacza przejście w tryb serwisowy.
Adres IP w RogerVDM należy wpisać ręcznie. Jest to adres IP zdefiniowany w pliku IP.INI znajdującym się na karcie microSD na kontrolerze (domyślnie 192.168.0.213). Plik ten można edytować i odpowiednio zmienić wartości. Ustawienia sieciowe do pracy w trybie normalnym i w trybie serwisowym mogą być różne.