Wprowadzony do oferty w 2016 roku system kontroli dostępu i automatyki budynkowej RACS 5 jest rozwiązaniem przeznaczonym dla obiektów klasy biznes, głównie z sektora komercyjnego.
System zdążył zyskać renomę, niezawodnego i funkcjonalnego rozwiązania, które sprawdza się nawet w najbardziej wymagających projektach kontroli dostępu. Obecnie system RACS 5 pracuje w wielu biurowcach i kompleksach biurowych w największych polskich miastach.
Aplikacja mobilna Zonifero jest przeznaczona do zarządzania przestrzenią biurową. Aplikacja umożliwia rezerwację sal konferencyjnych, biurek, miejsc parkingowych i innych przestrzeni. Dodatkowo daje możliwość lokalizowania pracowników, wolnych biurek, pomieszczeń lub innych obszarów biurowych, przyczyniając się do wzrostu wydajności zarządzania przestrzenią biurową w obiekcie.
Kto, gdzie, kiedy to pytania, na które odpowiadają oba rozwiązania. Integracja systemu kontroli dostępu RACS 5 z aplikacją mobilną Zonifero w naturalny sposób zwiększa korzyści wynikające z jednoczesnej instalacji obu w obiekcie.
Integracja została zrealizowana przez Zonifero w oparciu o usługę Serwera Integracji udostępnianą przez system RACS 5. Integracja realizowana jest na zasadzie komunikacji dwukierunkowej i umożliwia kompleksowe gospodarowanie udostępnionymi zasobami biurowymi począwszy od rezerwacji miejsc parkingowych wraz z ich lokalizacją na interaktywnej mapie, spotkaniami w zintegrowanym kalendarzu, samochodami służbowymi, czy wyposażeniem. Istnieje również możliwość zgłaszania problemów i awarii oraz organizacji spotkań zarówno dla pracowników, jak i gości zewnętrznych. Dzięki integracji nie ma potrzeby dodatkowego nadawania niezbędnych praw dostępu do kontrolowanych przez system kontroli dostępu RACS 5 zasobów, co w istotny sposób usprawnia korzystanie z rozwiązania. Ponadto, dzięki zastosowaniu czytników QR goście odwiedzający budynek mogą w wygodny i szybki sposób przemieszczać się po budynku skanując kod QR, który otrzymali w zaproszeniu e-mail na spotkanie. Kod ten działa podobnie jak wirtualna karta i umożliwia dostęp do określonych przestrzeni z tą różnicą, że pobieranie aplikacji na telefon nie jest konieczne.
Współpraca Zonifero i Roger gwarantuje wsparcie projektowe dla zintegrowanego rozwiązania na każdym etapie od doboru produktów (sprzęt i oprogramowanie), przez wsparcie na etapie instalacji i konfiguracji, aż po wsparcie posprzedażowe.
Zintegrowane rozwiązanie wdrożono z powodzeniem w takich obiektach jak biurowiec Carbon Tower holdingu Cavatina SA czy kompleksie biurowym LAKESIDE firmy dewelopera ATENOR.